Rodzaje zbiorników stosowanych w instalacjach gazowych
- Zbiornik walcowy.
- Zbiornik toroidalny wewnętrzny.
- Zbiornik toroidalny zewnętrzny.
Ogólne wymagania techniczne dla systemów gazowych montowanych przez firmę AutoChampion
a) charakterystyki działania
Systemy zasilania gazem propan-butan (LPG) Detec Basic, Detec Super oraz sekwencyjny wtrysk gazu Gas Tech 500 S są w pełni kompatybilne z Państwa samochodem, a co za tym idzie z układami elektrycznymi i elektronicznymi samochodu! Instalacje nie wywołują żadnych zakłóceń elektromagnetycznych w instalacji elektrycznej pojazdu. Posiadają atest homologacyjny kompatybilności elektrostatycznej E2010R-02-1316.
Wartość nominalnego napięcia zasilania: 12V
Zakres dopuszczalnego napięcia zasilania: 10V ÷ 16V
Maksymalna wartość pobierania prądu 3.65A
Dopuszczalny zakres temperatury otoczenia: -40oC do +120oC
b) osiągi w normalnych warunkach działania:
czyste spaliny, zgodne z normą spalin właściwą dla pojazdu, w którym montowany jest system alternatywnego zasilania gazowego,
dłuższa żywotność dzięki olejowi silnikowemu (nie rozcieńcza go benzyna, przez co dłużej zachowuje swe właściwości),dłuższą żywotność silnika dzięobecnoścdo 10% niższa moc, która powoduje do 3% straty maksymalnej szybkości,
nieznaczny wzrost zużycia paliwa do 10% więcej (w sensie objętości) w porównaniu do benzyny.
c) skrajne warunki zewnętrzne:
Dopuszczalny zakres temperatury otoczenia: -40oC do +120oC
Zakres dopuszczalnego napięcia zasilania: 10V ÷ 16V
Pozostałe czynniki nie mają wpływu na działanie systemu.
Typy instalacji gazowych ofertowe przez firmę AutoChampion
1. Instalacje gazowe II generacji
Systemy powyższe przeznaczone są do montażu w samochodach z jedno i wielopunktowym wtryskiem benzyny, wyposażonych w metalowy kolektor ssący oraz pozbawionych systemu OBD II. Do pojazdów tych zaliczyć można większość aut produktowych w latach 1990-1998.
Systemy gazowe oferowane do powyższych samochodów charakteryzują się znacznym zaawansowaniem technicznym jednakże nie są to układy tak precyzyjne jak systemy sekwencyjnego wtrysku gazu.
W związku z tym, że pojazdy produkowane w latach 1990-1998 w większości wyposażone były w wielopunktowy wtrysk paliwa, katalizator oraz sondę lambda systemy gazowe montowane do tych aut wyposażone muszą być w elektroniczną jednostkę sterującą /ECU/ tzn. komputer gazowy chroniący pojazd przed trwałymi uszkodzeniami.
Montaż instalacji gazowych bez komputera sterującego w pojazdach z katalizatorem spowodować może uszkodzenie katalizatora pojazdu oraz uszkodzenie głowicy silnika pojazdu poprzez wypalenie się gniazd zaworowych w głowicy na wskutek dostarczania do silnika niewłaściwej mieszanki gazowo-powietrznej.
Powstałe uszkodzenia mają charakter trwały i powodują znaczące koszty remontu.
W związku z powyższym zaleca się stosowanie tylko markowych produktów tzn. niektóre z oferowanych na rynku systemów gazowych wyposażone są w śrubę regulacyjną umieszczoną na silniku krokowym, a co za tym idzie regulacja składu mieszanki gazowo-powietrznej odbywa się ręcznie, a komputer stanowi tu jedynie atrapę elektroniki.
Firma nasza proponuje dwa alternatywne rozwiązania w zakresie systemów II generacji.
Do systemów tych zaliczyć można system Detec Basic oraz Detec Super, które od konkurencyjnych systemów zasilania gazowego tej klasy odróżnia:
- aluminiowa obudowa , chroniąca systemy przed zakłóceniami elektrostatycznymi / konkurencyjne systemy posiadają obudowę plastikowa/
- nowoczesny system autokalibracji opracowany przez grupę inżynierów z Politechniki Lubelskiej
- markowe podzespoły, naszymi dostawcami są: Motorola, Sonceboz oraz inne renomowane firmy produkujące elementy dla wielu producentów samochodowych
- w standardzie zawarty jest sensor wyświetlający na centralce ilość gazu znajdującego się w zbiorniku.